Sun Chemical wspiera 16. Forum Fleksograficzne oraz Seminarium „Opakowania tekturowe i flekso”

2014-06-09

Firma Sun Chemical wzięła udział oraz aktywnie wsparła, jako główny sponsor zorganizowane w dniach 3-4 czerwca br. w Jachrance k/Warszawy 16. Forum Fleksograficzne oraz odbywające się dzień wcześniej seminarium „Opakowania tekturowe i flekso”. Zorganizowana przez Polską Izbę Fleksografów impreza, jak co roku, zgromadziła wielu gości, a aktywny w niej udział firmy Sun Chemical jest dowodem zaangażowania tego producenta w rozwój branży opakowaniowej i fleksograficznej, także w naszym kraju.

 Organizator obu imprez – Polska Izba Fleksografów - wystosowała specjalne podziękowania dla firmy Sun Chemical za istotny wkład w przygotowanie programu merytorycznego konferencji oraz sponsoring wieczoru integracyjnego. W bogatym programie merytorycznym konferencji nie zabrakło także wystąpień przedstawicieli Sun Chemical. „Jesteśmy przekonani, że nasz udział w tego rodzaju przedsięwzięciach jest obowiązkowy. Przede wszystkim, dlatego, że oferujemy branży opakowaniowej i fleksograficznej szeroką gamę rozwiązań. Są wśród nich innowacyjne produkty, zapewniające ich użytkownikom przewagę konkurencyjną. Ale również, dlatego, że zależy nam na integracji branży i podejmowanych wspólnie działaniach na rzecz jej rozwoju” – mówi Jerzy Łącki, Dyrektor Generalny Sun Chemical w Polsce.

Wśród prelegentów seminarium „Opakowania tekturowe i flekso” znalazł się Eric Dejean z firmy Sun Chemical. Jego prezentacja poświęcona była farbom wodorozcieńczalnym, przeznaczonym do zadrukowywania tektury falistej. Zaprezentował w niej tendencje na rynku tektury falistej, innowacyjne produkty Sun Chemical dla tego segmentu oraz produkty specjalne. Mówił również o zarządzaniu kolorami, oraz o programach oszczędnościowych. Zwracał uwagę na sprawy zrównoważonego rozwoju, poruszył kwestię znakowania laserowego oraz rozwiązań Sun Chemical w zakresie ochrony marki. Zaprezentował także najnowszą gamę wodorozcieńczalnych farb fleksograficznych SunVisto Aqua: SunVisto AquaPak - do drukowania opakowań z papieru i kartonu, a także SunVisto AquaPre - do wstępnego zadrukowywania opakowań z tektury falistej.

W kolejnych dniach, podczas 16. Forum Fleksograficznego, zaangażowanie firmy Sun Chemical było jeszcze większe. Jerzy Łącki zaprezentował firmę Sun Chemical oraz jej koncern macierzysty – spółkę DIC - jako globalnego lidera w zakresie farb, dodatków do druku oraz usług dla rynku opakowań, oferującego produkty i rozwiązania, które mają pomóc właścicielom marek oraz ich odbiorcom w znalezieniu nowych obszarów biznesowych i usprawnieniu realizowanych działań. Następnie Peter Brownrigg z firmy Sun Chemical omówił funkcjonalne produkty barierowe i inne produkty specjalne tego producenta. Wymienił m.in. najnowsze powłoki, będące w jego ofercie: SunBar O2 Barrier – z barierą na tlen; SunBar UV Barrier – zabezpieczającą przed promieniowaniem UV oraz SunStar DFC – powłoki do papieru i tektury. W kolejnej części konferencji Peter Brownrigg zaprezentował farby rozpuszczalnikowe, a Pierangelo Brambilla kleje do laminacji dla opakowań (zwracając uwagę na poszerzoną przestrzeń barwną, obszary zastosowań i wykorzystywane podłoża oraz kompatybilność kleju z zadrukowanymi laminatami).

W ostatnim dniu forum Nick Birch i Barry Wheller z Sun Chemical omówili innowacje firmy w zakresie produkcji wąskowstęgowej. Zaprezentowali wady i zalety technologii LED oraz propozycję firmy SunChemical w tym zakresie. Szerzej omówili SolarFlex Neutron White - bazową farbę białą najnowszej generacji, przeznaczoną do fleksografii, zastosowanie lakierów pokryciowych do druku cyfrowego – SolarClear Digital oraz farb specjalnych.

„Jesteśmy przekonani, że tego rodzaju spotkania wzbogacają naszych obecnych i potencjalnych klientów, ponieważ - jako firma mocno zaangażowana w rozwój biznesowy swoich klientów - oferujemy im sporą dawkę wiedzy na temat najnowszych osiągnięć technologicznych. Jednocześnie tego rodzaju konferencje wzbogacają również naszą firmę, ponieważ dzięki temu możemy dowiedzieć się o potrzebach rynku, kierunku jego rozwoju, dzięki czemu w przyszłości będziemy mogli na te zmiany odpowiednio reagować” – podsumowuje mówi Jerzy Łącki.